wczasy, wakacje, urlop
21 sierpnia 2011r.
Po przejechaniu 7 km od Jastarni pociąg zatrzymuje się we wsi rybackiej, noszącej od 1921 r. nazwę Kuźnica. Leży ona w miejscu, gdzie szerokość półwyspu nie dochodzi do 300 m, naprzeciw najgłębszego miejsca w tej części Zatoki Puckiej (7 m głębokiej), tzw. Kuźnickiej Jamy. Półwysep w tym miejscu jest bardzo zagrożony, gdyż potężne burze jesienne i zimowe atakują wątły pas piasków tak silnie, iż niejednokrotnie zachodzi niebezpieczeństwo przerwania Helu. Dla ratowania Kuźnicy i zabezpieczenia toru kolejowego zbudowano palisadę, umocnioną głazami i faszyną. Podobne umocnienia zrobione zostały koło pobliskiego wzniesienia Libek. Obok Kuźnicy zbudował z polecenia Władysława IV architekt Pleitner czworoboczny fort z bastionami (Kazimie-rzowo). Służył on wraz z pobliską twierdzą Władysławowo do zabezpieczenia i obrony przejścia przez przerwy w półwyspie do Zatoki Puckiej. Z fortu Kazimierzowo i jego silnych bastionów nie pozostało dziś żadnego śladu.